Relacje z poprzednich edycji
21-22 marca 2019, Warszawa
Prawo pracy w 2019 r.
Nowelizacje przepisów wyzwaniem dla pracodawców
Program II Warsztatu
Dzień 2, 22 marca 2019
"Planowanie i rozliczanie czasu pracy z uwzględnieniem zmian w dokumentacji pracowniczej obowiązujących od 2019 r. "
Prowadzący: Łukasz Prasołek

Warsztaty są przeznaczone dla osób zajmujących się planowaniem i rozliczaniem czasu pracy w przedsiębiorstwie. Podczas zajęć omówimy m.in. praktyczne aspekty dokumentowania czasu pracy po zmianach od stycznia 2019 r. Odpowiemy m.in. na pytania: jak przygotowywać dokumentację nadgodzin i jak długo ją przechowywać, jaki wpływ mają zmiany na prowadzenie ewidencji czasu pracy, jakie znaczenie ma elektronizacja akt dla dokumentowania czasu pracy.

PROGRAM SZKOLENIA

08.45 – 09.00

Rejestracja uczestników

09.00 – 10.30

1. Zasady układania harmonogramów czasu pracy

  • Jakie zasady w zakresie układania harmonogramów czasu pracy obowiązują pracodawców?
  • W jakiej formie należy archiwizować zmiany wprowadzane do harmonogramów czasu pracy?
  • Przez ile lat trzeba będzie przechowywać harmonogramy od 2019 r.?
  • Czy posiadanie harmonogramu w systemie do zarządzania czasem pracy, w którym za pośrednictwem portalu pracowniczego zapoznaje się z nim pracownik jest wystarczające, aby uznać, że harmonogram jest przechowywany?
  • Czy zmiany w zakresie dokumentacji wymuszą zmiany dotyczące wyglądu harmonogramów tworzonych elektronicznie?
  • Czy harmonogram elektroniczny musi posiadać plik XML z wszystkimi metadanymi jak w przypadku dokumentacji w aktach osobowych?

10.30 – 10.45

Przerwa na kawę

10.45 – 12.15

2. Praca w godzinach nadliczbowych a nowe wymogi dotyczące dokumentacji

  • Jak będzie należało dokumentować polecanie nadgodzin od 2019 r.?
  • Czy wnioski o wyjścia prywatne będą musiały być przechowywane w dokumentacji czasu pracy, czy będzie nadal możliwe stosowanie książek wyjść?
  • Czy wnioski o odbiory nadgodzin trzeba będzie przechowywać w aktach osobowych, czy wraz z dokumentacją z zakresu czasu pracy?
  • Czy trzeba będzie na piśmie uzgadniać termin odbioru dnia wolnego za sobotę i taki dokument archiwizować?
  • Jaki będzie okres przechowywania dokumentacji związanej z pracą w nadgodzinach?

12.15 – 13.00

Przerwa na lunch

13.00 – 14.30

3. Elementy, jakie musi zawierać ewidencja czasu pracy od 2019 r.

  • Czy karta ewidencji czasu pracy będzie miała różne długości w zależności od przyjętego okresu rozliczeniowego?
  • Czy w karcie będzie obowiązek wpisywania czasu pracy „od do”, zamiast liczby przepracowanych godzin np. 8?
  • Jak będą wpisywane do kart ewidencji czasu pracy dyżuru pracowników?
  • Czy w karcie trzeba będzie odznaczać dni wolne od pracy?
  • Czy karta czasu pracy, podobnie jak harmonogramy, będzie musiała być podpisywana przez pracownika?

14.30 – 14.45

Przerwa na kawę

14.45 – 16.00

4. Nowa dokumentacja z zakresu czasu pracy

  • Jakie wymagania będzie musiała spełniać dokumentacja czasu pracy prowadzona elektronicznie?
  • Jakie dokumenty z dotychczasowych akt pracowniczych należy przechowywać w nowej dokumentacji czasu pracy?
  • Jakie wnioski dotyczące czasu pracy należy przechowywać w nowej dokumentacji czasu pracy?
  • Czy polecenia pracy w godzinach nadliczbowych wydane elektronicznie trzeba będzie drukować i przechowywać w dokumentacji czasu pracy?
  • Jakie dokumenty dotyczące zadaniowego czasu pracy należało będzie archiwizować?
  • Czy konieczne będzie przechowywanie wniosków o odbiór nadgodzin w postaci czasu wolnego od pracy?
  • Czy dokumentacja z zakresu czasu pracy może być prowadzona w sposób elektroniczny, jeśli akta pracownicze będą nadal prowadzone w tradycyjnej formie?
  • Jak dołączyć do dokumentacji elektronicznej czasu pracy wniosek pracownika o indywidualny rozkład czasu pracy

16.00 – 16.05 

Zakończenie szkolenia. Rozdanie certyfikatów.

Program warsztatu może zostać zmieniony, gdy proces legislacyjny wniesie istotne zmiany do porządku prawnego w obszarze w/w tematyki.

ŁUKASZ PRASOŁEK

Prawnik, publicysta, ekspert prawa pracy.

Ukończył z wyróżnieniem wydział prawa UW oraz studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Organizacji w SGH, w latach 2003 – 2006 pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy, specjalizujący się w praktycznych aspektach czasu pracy i czasu pracy kierowców, w latach 2006 – 2010 wykładowca prawa pracy na Wydziale Zarządzania UW, a w latach 2006 – 2015 pracownik Izby Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego. Od 1.1.2016 r. prowadzi własną działalność gospodarczą Nowoczesne Kadry Łukasz Prasołek.

Jest autorem książek: „Czas pracy kierowców. Procedury, rozliczenia, wzory” (Wyd. C.H. BECK, 5 wydań), „Rozliczanie czasu pracy. 100 kazusów” (INFOR 2011) „Dokumentacja czasu pracy” (Wyd. C.H. BECK, 2 wydania). Jest również współautorem komentarzy naukowych do kodeksu pracy, ustaw o systemie ubezpieczeń społecznych, zasiłkowej, wypadkowej oraz o emeryturach i rentach z FUS, a także książek dotyczących różnych aspektów prawa pracy wydawanych w serii Pogotowie Kadrowe przez Wydawnictwo ODDK.

Jest również stałym współpracownikiem dzienników Rzeczpospolita i Gazeta Prawna oraz wielu innych wydawnictw branżowych skierowanych do działów kadr i płac oraz do firm transportowych.

Od 10 lat prowadzi szkolenia z czasu pracy, wynagrodzeń oraz różnych aspektów prawa pracy w orzecznictwie Sądu Najwyższego, jest również wykładowcą na kursach dla specjalistów ds. kadr i płac.

Partnerzy
Partner biznesowy
Partnerzy merytoryczni
Zapisz się już teraz

Kliknij w link i wypełnij krótki formularz.

Organizator potwierdzi Twoje uczestnictwo w Ogólnopolskim Kongresie Prawa Pracy, w wiadomości e-mailowej.

ZAPISZ SIĘ NA KONGRES