Social media to bardzo ciekawe medium, które coraz częściej wyznacza trendy i kreuje nowości. Jak to jest, że w obecnych czasach coraz chętniej sięgamy po produkty, które poleca w internecie influencer niż przez inne osoby jak np: sprzedawca w sklepie czy konsultant? Influencer marketing ma bardzo dużą siłę przebicia. Internet jest wszechobecny i każdy ma do niego dostęp. Social media zawładnęły światem oraz naszymi decyzjami – ale czy słusznie?
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak działa influencer marketing?
- jak działa influencer i kto to jest?
- oraz jakie są wady i zalety influencer marketingu?
Sprawdź również: https://kongresprawapracy.pl/na-czym-polega-marketing-internetowy/
Jak działa influencer marketing?
Influencer marketing z definicji to działanie wykorzystujące wizerunek znanej osoby i jego wpływu na swoich odbiorców w decyzji zakupowej promującej jakiś produkt lub usługę. Wiele osób potwierdza słuszność przeprowadzonych badań, że rekomendacja influencera wpływa na decyzję zakupową potencjalnego klienta zachęcając go do ostatecznego zakupu. Polecenie “koleżanki z sieci” bywa bardziej efektowne niż konsultantki w drogerii czy sprzedawcy. Dlaczego? Taka osoba nawiązuje trwałe relacje ze swoimi odbiorcami, którzy są mu wierni oraz wspierają jego działania.
Influencer kto to?
Influencer to osoba znana lub też nie, która wykorzystując siłę swoich zasięgów i ma możliwość wpływu na swoich odbiorców. Swoje zasięgi może wykorzystywać w celu promocji marek czy produktów. Często tym terminem określa się osoby znacząco udzielające się w Internecie, które mają wysoką liczbę obserwatorów. Jednak w dzisiejszych czasach nie jest ważna aż tak bardzo liczba obserwatorów, ale jakość relacji oraz wierne grono odbiorców. Dlatego nie trzeba mieć milionów odbiorców na koncie, żeby działać w internecie. Dzisiejszy influencer kto to tak naprawdę? To osoba, która przede wszystkim DBA o relacje ze swoimi odbiorcami, dostarcza im ciekawy content oraz nawiązuje wartościowe współpracę mając na celu polecenie DOBREGO produktu swoim odbiorcom.
Influencer marketing – wady i zalety
Już wiesz, kto to influencer, więc warto wspomnieć o wadach i zaletach. Do zalet na pewno należą:
- bardzo duże zasięgi
- stosunkowo niskie koszty w porównaniu z reklamami innych form marketingu
- “przystępny” influencer jest w stanie skutecznie kontaktować się z grupą docelową niż firmy
- dobrze wybrany influencer potrafi dobrze wybrać produkt lub markę
- łatwa mierzalność sukcesu poprzez wskaźniki zaangażowania
Jako wady na pewno należy wspomnieć:
- wybranie nieodpowiedniego influencera lub pseudo influencera może sprawić, że pieniądze wydane na kampanie nie zwrócą się i kampania nie będzie na tyle efektywna jak było założone
- często influencer sam zarządza kampanią produktu/usługi, a zlecające osoby nie mają na to wpływu, jest utracona kontrola nad przebiegiem kampanii
- wybranie kilku influencerów do kampanii powinno zwracać uwagę na to, aby ich grono odbiorców nie pokrywało się ze sobą; jeśli będzie to wtedy odbiorca obejrzy reklamowany produkt lub usługę z kilku kont naraz
Influencer marketing to na pewno bardzo dobry i skuteczny sposób na zareklamowanie swoich działań w internecie. Należy pamiętać aby na pewno wiedzieć kim jest influencer wybierany przez nas i jakie treści są udostępniane na jego koncie. Dobrze wybrana osoba sprawi, że produkt lub usługa będzie dobrze zareklamowana.