kongresprawapracy.pl

Blog w tematyce biznesu, finansów i pracy.

Biznes

Jak zoptymalizować konwersję w sklepie online?

Jak zoptymalizować konwersję w sklepie online?

Konkurencja na rynku e-commerce jest bardzo duża, a z każdym rokiem staje się jeszcze większa, ponieważ powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Żeby więc zyskać przewagę w tym biznesie, potrzeba dobrze zaznajomić się z konwersją, która jest wskaźnikiem skuteczności działań marketingowych, jakości oferty, jak i funkcjonalności strony. Kluczowe są tu działania optymalizacyjne w kontekście konwersji. Jak to zrobić?

Konwersja – co to takiego?

Żeby poznać tajniki optymalizacyjne konwersji w sklepie online, musimy się najpierw dowiedzieć, czym jest konwersja? W kontekście e-commerce oznacza to dokonanie przez użytkownika określonej akcji, która jest bardzo ważna dla właściciela sklepu. Mowa tu zwłaszcza o tym, co jest najważniejsze dla każdego biznesu, czyli zakup produktu. 

W przypadku sklepów online jednak liczą się też inne działania, jak rejestracja konta, zapisanie się do newslettera, pobranie aplikacji, wypełnienie formularza kontaktowego itp. Kluczowy jest tu wskaźnik konwersji, który pokazuje procent odwiedzających wykonujących pożądaną akcję. Jeśli ten wskaźnik jest wysoki, świadczy o atrakcyjności oferty oraz intuicyjności strony. Niski zaś może wskazywać na różne problemy, związane zwłaszcza z użytkowością czy ofertą. To dlatego w takiej sytuacji optymalizacja jest najlepszym rozwiązaniem, aby zażegnać te kłopoty. 

Poznajmy metody optymalizacji konwersji w e-commerce

Optymalizacja konwersji (Conversion Rate Optimization – CRO) to niezwykle ważny proces, który obejmuje analizę zachowań użytkowników na stronie. Na tej podstawie można wprowadzić ważne zmiany mające zwiększyć wskaźnik konwersji. Istnieje kilka różnych strategii, jakie mogą w tym pomóc. 

  • Jedną z nich jest poprawa użyteczności strony (UX), aby była ona łatwiejsza i bardziej intuicyjna w obsłudze dla użytkowników. Pomyślmy o zmianie wyglądu strony i zmianie nawigacji. 

  • Pomagają tu zwłaszcza testy A/B różnych wersji stron produktowych, koszyków zakupowych, jak również stron finalizowania transakcji. 

  • Świetnym rozwiązaniem jest również optymalizacja strony produktowej, gdzie możemy “poprawić” opisy produktów, tworząc wysokiej jakości teksty i zdjęcia.

  • Warto jednocześnie zatroszczyć się o widoczność CTA (Call to Action), czyli przycisków zachęcających do działania, takich jak “Kup Teraz” czy “Dodaj do koszyka”. 

  • Pomyślmy o personalizacji doświadczeń użytkownika, co pozwoli na lepsze dostosowanie oferty i sposobu komunikacji. W tym celu wykorzystajmy zebrane dane o użytkownikach (historia zakupów, preferencje). 

  • Dużo dobrego można też zrobić, decydując się na optymalizację płatności, zapewniając łatwość w tym obszarze. Proces powinien być złożonych z kilku kroków. Warto też zaoferować różne metody płatności, a także możliwość zakupów bez konieczności rejestracji. 

  • Wykorzystujmy narzędzia analityczne, jak Google Analytics, by zidentyfikować problemy, na przykład, dlaczego potencjalni klienci opuszczają stronę?

Bez dwóch zdań, konwersja ma tak ogromne znaczenie dla każdego sklepu internetowego, że trzeba ją odpowiednio zoptymalizować. Powyższe rady w tym na pewno pomogą! A jak szukamy więcej cennych informacji, zapraszamy też do zapoznania się z artykułem dostępnym pod adresem https://pragmago.tech/pl/porada/optymalizacja-konwersji-w-ecommerce/.

Artykuł sponsorowany

Udostępnij